08 mai 2012

Am testat un Nokia Lumia


Ieri seara la Hotel Timisoara s-a intamplat un demo-day al celor de la Nokia si, invitat fiind si eu, am ajuns sa butonez doua Nokia Lumia dotate cu sistemul de operare Windows Phone. Nu-mi cautam telefon, nu sunt fan declarat Nokia, cu toate ca am avut o colectie serioasa cu ani in urma, si nici nu scriu despre telefoane sau gadgeturi la ordinea zilei. Dar ascultand stiri financiare am vazut cum gigantul finlandez gafaie si trage sa recupereze avansul preluat de competitie pe partea de smartphoane. Asa ca a fost o ocazie misto de a afla de la ei ce directii vor apuca.

Din spusele lor parteneriatul cu Windows se vrea unul de durata indelungata si poarta siguranta data de experienta celor doua companii. Practic, cand doi giganti tehnologici isi depun eforturile intr-o directie e imposibil sa nu iasa ceva bun. Ei, ceva bun o iesit, asta nu contest, dar ramane la discretia pietei daca sa-l adopte.

Doua telefoane am avut ieri in maini, un Lumia 710 si un Lumia 800. Al doilea e versiunea mai performanta si mai stilata, cu un design minimal, elegant, oferit in mai multe culori vii (alb, negru, albastru, roz), cu carcasa solida din policarbonat ce ofera un grip perfect si ecran capacitiv AMOLED cu Gorilla Glass (adica nezgariabil, lucru foarte binevenit pentru cei care nu suporta husele si pe care concurenta il foloseste de ceva vreme).

OS-ul de la Microsoft e o varianta demna de luat in calcul. Se misca foarte bine, e placut ochiului si insista pe partea de integrare a functiilor si aplicatiilor pe care le folosesti in categorii. Opereaza dupa o interfata ce inlocuieste icoanele cu tile-uri, patrate mobile animate care pot fi customizate foarte usor. Bine, dupa ce te obisnuiesti. Ca telefon de business e foarte bine echipat, are suita Office 365 inclusa, browser IE9, serviciu SkyDrive de gazduit fisiere in cloud (7Gb gratuit) si sharuit cu desktopul de-acasa. Are si navigatie Nokia Drive gratuit, camera foto cu lentile Zeiss de 8 mp, si cu Windows Live ofera acces la Xbox Live si Zune, pentru jocuri, muzica si clipuri.

Pe partea de aplicatii exista un marketplace de unde se pot descarca (gratuit, trial sau pay, plata inclusiv prin card) app-urile de care ai nevoie. Partea buna e ca aplicatiile sunt dezvoltate de Nokia/Windows deci arata estetic mult mai bine decat ce vezi prin Google Play. Partea neplacuta e ca sunt limitate ca numar (desi 20.000 e un numar decent). Mai interesante decat telefonul mi-au parut accesoriile aduse: o pereche de casti hi-fi si un acumulator extern de 2200 mAh care costa vreo 130 de lei si asigura 2 incarcari full.

Din ce-am vazut si discutat ieri mi-a lasat impresia unui telefon reusit dar mai ales competitiv. La 1500 de lei te poate satisface destul de bine daca nu esti indragostit pe veci de Android sau Apple. Daca judeci la rece, procesorul de 1400 Mhz, autonomia, memoria interna de 16 Gb, viteza de operare si facilitatile integrate il recomanda drept un smartphone izbutit. S-ar putea sa prinda la utilizatorii noi de smartphoane, caci pe cei mai liberi fandroizi e greu sa-i constrangi la un Windows inchis. Pana la urma e o decizie emotionala. Ca la schimbat operatorul telefonic sau de cablu. Tre' sa te supere ceva ca sa te muti. Insa e bine de stiut ca sunt mai mult de doua alternative.



Un comentariu:

  1. eu sunt in dubiu mare dupa prezentarea de ieri pentru ca vreau sa imi schimb telefonul iar faza cu GPS-ul e aur dar parca tot un SII imi face cu ochiul mai tare.
    poate m-am obisnuit prea mult cu androidul

    RăspundețiȘtergere

Comentezi?