13 octombrie 2007

13

Eu nu sunt un tip superstitios insa pot fi convertit foarte usor intr-unul. Mie superstitiosii mi se par cool. Interesanti. Cum sa nu-i indragesti cand ii vezi cum lustruiesc potcoava de pe grila mertzanului din 77? Sau cand isi agata la retrovizoare zeci de matanii? Ori cand leaga o funda rosie la copilas. Imi amintesc de cand eram copil si ma feream sa calc pe capacele de canal cu numar impar de gauri impingandu-i pe altii sa calce. Sau de mata neagra care daca ne taia calea era jale. Ori mama care striga: sa nu versi sarea, sa ne versi piperu, sa nu lasi in farfurie, sa nu deschizi umbrela in casa, sa nu fluieri, sa nu ... etc. Acum la 28 de ani si neinsurat, stau si reflectez: oare de ce am stat la coltul mesei? Si cate stele cazatoare am vazut, si cate papadii am suflat, cate farfurii, pahare, cesti am spart, intentionat sau nu. Tot degeaba! Imi vine sa rad. Eu cred ca superstitia e mai degraba un mod de a-ti justifica o neplacere. Ca de exemplu azi e 13 octombrie. Ieri nici nu stiam ca azi va fi 13, asa ca imi vedeam linistit de treburile mele. Probabil nici azi n-as fi stiut ca e 13 daca nu eram la lucru, iar ziua ar fi trecut fara evenimente deosebite. Dar in momentul in care mi-am luat o teapa de cateva sute de mii, din vina mea bineinteles, am gasit imediat si motivul: azi e 13 deci e normal sa am ghinion. Bine ca nu a fost ieri, vineri, 13. Eram falimentar acum :)).
Dar daca eram un superstitios feroce si tineam calendarul in portofel? Ieri as fi dat telefon la servici si mi-as fi luat o zi libera.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?